dimarts, 30 de setembre del 2014

FIGUES AMB FORMATGE

Es temps de figues.
Avui una recepta de la Conxita del Casal que es molt senzilla de fer i queda molt bona.
Haig de dir que a mi , les figues no m’entusiasmen, però quan vaig fer melmelada per
primera vegada em va encantar i sorprendre lo bona que era. Teniu la recepta aquí.
Per als qui els hi agrada el formatge, aquesta recepta es una delícia!!
Anem al tema.


Ingredients:
-12 figues fresques.
-1 terrina de formatge cremós
-100 grs. de sucre.
-100 grs. d’ametlla en pols.
-50 grs. d’ametlla laminada.
Per la salsa de xocolata.
-150 grs. de xocolata per fondre.
-75 ml. de nata.
-50 grs. de mantega.
-2 cull. de llet condensada.
Barrejar el sucre amb el formatge i l’ametlla en pols.
Netejar amb una mica d’aigua les figues. Tallar-les en quatre sense arribar al final.
Torrar les ametlles al forn.
Omplir una manega pastissera amb la barreja de formatge i fer un rosetó al mig de cada figa. Reservem en fred fins al moment de servir.
Per fer la salsa de xocolata escalfem  la nata al foc i quan arrenca el bull afegim el xocolata i la mantega, j afora del foc.
Per presentar el plat posem al fons la salsa de xocolata. Amb la llet condensada fem uns cercles i amb un pal de fusta (tipus brotxeta) fem unes decoracions.
Disposem a sobre tres figues per persona i decorem amb la ametlla laminada torrada.

Espero que us agradi i…..Caprofiti !!!!!

 

 

6 comentaris:

Tapa't de tapes ha dit...

Si a tu que no t'agraden gaire les figues aquesta recepta t'ha agradat, imagina't els que som uns amants de les figues com jo!! A mi em vicien molt!! Amb formatge han de ser espectaculars. Petons!

Gemma ha dit...

El formatge i les figues combinen super bé. I presentades així, amb la salseta i les ametlles, queden unes postres elegants, originals i boníssimes!

trifasic de baileys ha dit...

mira que he vist figues amb formatge, però amb xocolata no!! m'agrada molt la idea! petons

Cristina ha dit...

Jo no sóc gaire de figues però m´ha dit els experts que amb formatge, com passa amb el raïm, és de 10.

Miquel ha dit...

Original combinacion la que nos traes y buena seguro¡
peto

Mercè ha dit...

Sembla mentida que d'unes figues es pugui fer un plat tan glamorós!