dilluns, 18 d’abril del 2011

BUNYOLS DE VENT


Per Quaresma, bunyols. La tradició mana. A casa els tornen bojos els bunyols i hem toca fer-ne una bona quantitat.
Com a casa hi han celíacs, aquest any provaré de fer-ne amb una farina de mill, que no te gluten, a veure com queden. Per els “sense gluten” , ja os ho faré saber com ha anat.
Ingredients:
250 cc. d’aigua
4 ous mitjans.
90 g. de mantega
140 g. farina.
1 pessic de sal.
1 cull. sopera de sucre.
En un cassó es posa l’aigua, la mantega, el sucre i el pessic de sal. Quan arrenqui el bull, es treu del foc i si afegeix de cop la farina. Remenar fins que lligui i anar afegint els ous, un a un. No ficar un ou fins que l’altre no estigui ben  integrat a la massa.
Deixar reposar la massa una estona. Posar una paella al foc amb força oli. Quan es calent, amb l’ajut de dues culleres, fer boles i ficar-les a la paella .
Si els deixem fregir bé, ells sols es donen la volta, es molt curiós.
Quan els traiem de la paella els deixem escorre sobre un paper absorbent i després els arrebossem amb sucre.
Aquets bunyols s’han de menjar el mateix dia, encara que no se si l’endemà estan  bons perquè mai han quedat per comprovar-ho

Espero que us agradi i…. Caprofiti!!!!

11 comentaris:

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Estic molt contenta d´haver trobat el teu bloc...estic segura que les teves receptes m´han d´agradar molt veient aquests bunyols tan bons que has preparat...els has fregit molt bé, això és el que a mi no em surt :)) un petonet i benvinguda!!

GEMMA ha dit...

Benvinguda al meu blog Mª Jose, jo també segeixo el teu blog. Feia tems que voltava per els blog de cuina fins que m'he decidit a obrir-ne un.
Per fregir els bunyols, molt d'oli i que estigui calent pero que no fumegi. Ja veurás com et surtirà la propera vegada...
T'afageixo a la meva llista de blogs,ok?
Una abraçada.

Cotó de sucre ha dit...

Molt bons aquests bunyols i t'han quedat perfectes. Endavant!

Anònim ha dit...

Per llepar-se els dits, aviam si feu una sessió de "tast" i m'hi afegeixo dsseguida.
Elvira

La cuina de l'Eri ha dit...

Què bons els bunyols!!! Tenen una pinta exquisida. Ja ens explicaràs com han anat els de farina de mill. Petons

Cristina ha dit...

Gemma, això si que és començar amb les piles posades...M´encanten els bunyols i, sí, ja sé que costa però d' un dia per l´altra són més bons, perquè el sucre ha quallat dins la massa i si li poses anís s´acaben de perfumar.

Glòria ha dit...

No m'estranya que als de casa els agradin aquests bunyols, tenen una pinta..., així tan rodonets i tan rossets, boníssims!

GEMMA ha dit...

cotó de sucre:
La veritat es que si que han quedat macos, oi?

Elvira, no et queixis que tu seras de les primeres en provar-los.

La cuina de l'Eri:
A veure si poden menjar-ne els celiacs de casa.

Cristina:
La veritat es que tinc moltes ganes de publicar coses i que pogueu gaudir-ne. El problema a casa, es que quan els treus a taula, volen...

Glòria:
A casa, en menjaríen a qualsevol época del any.

Gracies a tots per els comentaris, estic contenta perque veig que em seguiu i aixó per mi es molt bona senyal.

El

Carmen ha dit...

Amb els canapès de salmó i els bunyols m'has guanyat ;-))
Moltes gràcies pel teu comentari al meu blog, m'has donat l'oportunitat de conèixer el teu. Et seguiré per no perdre'm cap recepta.
Petonets

trifasic de baileys ha dit...

Benvinguda Gemma!! jo també he començat un blog fa poquet i no puc parar de penjar receptes!! jajaj Ja t'aniré seguint, que sempre va bé conèixer nous plats! ;) un petonet!

GEMMA ha dit...

Carmen:
Benvinguda i gracies per visitar el meu blog.
Una abraçada.

Roser:
Es veritat que no es pot parar de penjar receptes,he?
Gracies per visitar-me. Jo també visitaré el teu blog.
Una abraçada